The bastu from hell..

Denna bastu...
Christi var iaf snäll nog att dumpa mig och Linus hos min mor medans han lägger ut den sista fogmassan som han nu gort i 4 (FYRA!!! ) omgångar..
Men det är väll så att om man vill göra någonting ordentligt så tar det tid.. och så.. ja .. eller äh fan

BULLSHIT!

Jag har gett upp det blir som det blir vi kommer att vara den enda familjen utanför rysslands gränser som kommer att köpa storback av defekta foppatofflor som vi sedan använder för att kunna gå,jo GÅ i vår bastu...

Förklaring följer...


 Jag- Men älskling..

Muntergöken- Vad nu?!?

Jag- jo.. jag menar inget illa men visst ropa du på mig när jag börjar foga.. du vet så att jag kan torka efter du lagt ut massan.. så att det inte torkar och ja.. du vet fastnar på plattorna och så..?

Muntergöken- Mäh! vaffö skulle jag göra det?

jag- men daaaaa.. om du inte torkar så fastnar det på plattorna osv..

Muntergöken- jag la ut massa igår...

Jag oroad -Okej.. men vist torkade du efteråt, snälla säg jo...!

Muntergöken- ..tystnad...  Men det är bara under laven som det är LITE torkad fogmassa..

Jag-många fula ord i rad..

Optimisten- men du, det är ju bra egentligen för när man har blöta fötter så halkar man ju lätt.. och det kommer ju vi adsolut INTE att göra nu! :D

..och lugn och harmonisk som jag är så sa jag bara:

 "Men du min hjärtevän, det är ingen fara.. nu behöver vi inte vara oroliga över att Linus kommer att halka när han lär sig att gå...
Bara över vad vi skall säga till Socialen när de ringer och undrar varför vår son ser ut som att han har fallit på en osthyvel!!!! "


..kort sagt välkomna på bastukväll!!
Foppatofflor till alla flitiga besökare!! 

Kommentarer
Postat av: Irina

Jag o Fredde kommer gärna på bastukväll, fast du bastar väl inte?? Men då får du tvunget basta med mig!! *flin*
Klart jag skaffar såna blommor t min balkong till sommaren...*host o harkel* DVS så fort mamms kommit hit så fixar vi det ;)
Du vet jag har ju inga gröna fingrar.... :-S

Postat av: Nadja

haha =) månne om Linus blir lika tjurig/envis som ni båda när han växer upp? Hoppas det blir någorlunda bra åtminstånne i bastun ;) det ordnar nog sig ska du se :P

2008-02-10 @ 20:02:44
URL: http://frokennadja.blogg.se
Postat av: anna

Skarattar åt ditt inlägg, kan höra er stå och diskutera saken. Du borde bli författare av nått slag, kanske en bok om ironi eller nått sånt. Lovar mari, den skulle sälja, jag skulle köpa den och sitta och garva som tusan. Döp den till en vecka i mitt liv eller nått sånt :) Du har såna häliga uttryck.

Bastun blir nog bra tillslut ska du se, köp foppa tofflor och bara le när folk frågar varför man har såna i er bastu. Om inte annat kan de ju vara bra att köra lite scrubbing på golvet, slipper en massa flaskor med creme då.

Petra var förbi och skulle hämta håret igår, jo hon lyckades få med det till hallen. Ringde upp henne och hon skulle göra ett nytt försök idag. Men inte kan du ju sätta nu!!!! Då vill ju jag oxå ha ju :( och mitt hår är för kort nu... hmmmm måste odla odla odla. Det blir ju fusk tycker jag. Du kommer fastna i Linus med det, man limmar in det i blöjan eller hänger det i maten så dom får lååååånga hår i munnen och säger uäääckäää. Lovar att du har välling,bajs, mat och kiss i det! så det så!!

Kramz så hörs vi

2008-02-14 @ 11:36:38
URL: http://wiccan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback