Marie the dog whisperer!

Vår lilla drama queen..Det var bara Skit i flurpens mage. Fan, man han ju nästan ställa in sig på Valpar :/ nå som far min sa:
 
"Det är bara och se till så att hon smiter( *host host*) igen, men sminka henne nästa gång så att hon inte ser  så sliten ut!"

Alltid lika snäll..

Men det var kul hos veterinären iaf, jag stog i väntrummet med Linus och en kvinna med en katt i en transport bur och en man i 50-års åldern som höll i sin dotters labrador hane.

Stackars vovven hade stukat sin tass när han lekt med sin 10år äldre ladrador polare..

Ni som känner mig vet att jag aldrig kan hålla tyst så där stod jag men Linus i famnen och konstaterade att vovven har ont i sin tass..


Jag tittar på hunden - "Stackars lilla vovven har ont i sin lilla tass, inte roligt alls."

Vovven vinklar på huvudet och börjar gny..

jag säger "jasså, så ont.. Inte ends lite kul juh"

Vovven börgar snacka som bara den , "Raww raww yll graawh!"

Jag- "Vi förstår, och dumma veterinären kommer aldrig.. stackars liten"

Vovven som vid det här laget ställt sig 2cm från mig och gnäller "raww raww ryyf!"

Nu börgar Husse snacka.. försiktigt och förvånat säger han:
 
"Är du en sådan där som kan prata med djur, för han brukar aldrig låta så där..?"

- Saved by the brunbjörn! -
"Marie kom nu fotona är klara"

Jag skickar iväg ett Smil och överväger i någon sekund att inte säga någonting men bestämmer mig tillslut för att säga:

"Du kan du med.." 

Ni skulle ha sett hanns min, ruggit coolt! det lever jag på i en vecka! :D


Vi hörst!

Kommentarer
Postat av: Irina

Hahahahaaa du borde ha kört på! :)
Skönt ändå att pinky var skenis va? Liiite skönt va?
Idag ska jag ut o jogga... Japp du läste rätt!! Jogga!! Mirakelns tid äro ej öfver... Bara så du vet ;)
Ååh ja har massa o berätta åt dej, så kaffedejt ngn dag?? Vi rings!

Postat av: Anneli

Var ju synd att det det inte blev små valpar, men som irina skrev, skönt att hon var skengravid ändå?

2008-03-16 @ 10:07:57
URL: http://anneli.blogg.se
Postat av: Irina

Jag kommer i veckan, prmise! PrOmise kanske d stavas?
Visst är jag hurtig, men det är nog mest för att jag lovat syrran... du vet en liten morot :)

2008-03-16 @ 21:50:15
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: anne

jo skrillor var kul och jag höll mig uppe.. lite bambi
aktigt vart det.. :)

2008-03-18 @ 07:57:55
URL: http://anneli.blogg.se
Postat av: Nadja

Jag åker till Sangis på onsdag kväll och stannar till på söndag! vi måste hinna ses då :) Kraam!

2008-03-24 @ 10:26:28
URL: http://frokennadja.blogg.se
Postat av: Twenty 7

Great site and interesting informations. THX!

2010-10-05 @ 11:51:08
URL: http://www.twenty-7.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback