Snören och kalelplattor

Smilfink

Det är roligt när pappa blåser en på magen... :)

Idag är Christi ledig, kul tänker jag då kan vi göra en massa ärenden och åka och hälsa på folk och bla bla.. jo ellerhur!
Christian är som de flesta pojkar, jag vill göra jag kan, behöver inte fråga om hjälp, kan själv!
.. så pappa christian men tålamod  som en hanhund under löp-tider, har börjat kalka våran bastu...
 (Bäddat för en katastrof..)
Jag samlade mod till mig igår och gick ned för att se hur det ser ut, och där står christi på alla fyra med ca 9kalelplattor på golvet (i ett hörn) och säger jag tar en paus, jag kan göra mer i kväll..

Jag - "Men vars har du snörena som du skall ha mellan plattorna för att se så att det blir rakt?"

Christi- "Hur fan vet DU att man skall ha snören mellan?!?"

Jag- "Jag är inte blind och har en tv.."

Christi- "Åh fan.. stefan och peckis sa någonting om snören men jag fattade inte, jag gör på mitt sätt."

Jag- "Suck.. men varför har du bara sattigt ut dem i ett hörn? du skall ju lägga en rad i taget, och snörerna är till för att det skall bli rakt ju.. snälla får jag ta över?"

Christi- "Skit snören.. morr men nej gå, jag kan!"

Det var i går.. jag har vågat mig in i tvättstugan för att hänga lite tvätt och har hört fin fina svordommar från bastun.. jag går nog inte in dit mer.. men det blir ju spännande att se resultatet iaf :D

Summa sumarum, nu är klockan lite över 2 och solen stack.. vi får se vad vi hittar på nu, det hade varit kul att få vara lite social idag men men..

Kommentarer
Postat av: Irina

Blir d fint i bastun då? :)
//snorig iri

Postat av: Anneli

undrar samma som irina, blev det fint? :p
kul med lite underhåll så här på kvällen.. hehe

2008-01-31 @ 22:25:55
URL: http://anneli.blogg.se
Postat av: Anna

Skrattar, kan se dig gå ocmkring och muttra över bastun, redo att ta över. Men aj aj Mari, man ska inte trampa en karl på tårna då blir de sur. Låt han hållas och säg sen att Guuuuud så fiiiiint det blev :) Då händer nått lusitgt med rasen karl, dom blir manlöiga och upplåsta och känner sig riktigt macho och sen gör dom precis som man vill i någon dag ialf :)

2008-02-01 @ 17:40:21
URL: http://wiccan.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag läste din kommentar. Man får väl tacka. Hoppas du har det bra och lycka till. Och så får man väl ta å gratta så här lite i efterhand.

2008-02-07 @ 12:23:17
URL: http://bubban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback