Lämnad, men INTE OROLIG!!

Så var man ensam. Nå helt ensam är man ju inte, men min särbo har lämnat mig för ett varmare klimat.

Petra den jäveln har åkt till egypten.

Så vem ska jag ringa och gnälla om idioterna i "unga mödrar" till nu då?
Vem ska jag kvida om christian till?
Vem ska pimpla kaffe med min på morgonen när theo borde vara på dagis?
(Inte på andra sitan klotet, på dagis i närsta...morr)
Vem ska jag klappa på magen och säga ååå du har en söt liten putmage till?

... ja det senaste skulle jag ju kunna göra till christi med.. men det är ju som inte samma sak där inne finns det ju inget litet levande.. eller vänta nu, det vågar jag inte låva.

Men nej, jag är inte bitter...

Jag var ju till läkaren också, jag kom in,vi tittade på varandra och hon sa:

"Du var orolig för att DU hade ont i huvudet?"

Jag: "Nej, BM var orolig jag är helt cool lugn. Vi får inte blodproppar i vår familj."

Doktorn: "Jaha.."
Lyssnar på hjärta och lungor, kollar blodtryck..

 Doktorn: "jåå.. allt låter bra, DU ska inte vara orolig."

Jag: "Rättelse,JAG är INTE orolig.  Har aldrig varit det. (PUNKT!)"

Doktorn: "jåå..men nu ska DU inte behöva känna oro eftersom att allt bara är bra med dig, det blir ju lätt så när man väntar, att man blir orolig."

What the fuck?!?!  jag får den enda döva doktorn som inte lärt sig att läsa på läppar ännu,typiskt.

Jag: "Jag är INTE orolig säger jag ju, jag har aldrig varit det. jag kom bara hit för att min BM var det och för att lugna henne."


Doktorn: "Jåå.. Men nu tycket jag att du ska ta och gå hem och vila, ta en bok och sätt dig och läs i 2-3timmar så att du slappnar av och varvar ner."

Jag: (Kväver mitt asgarv) "eh jag är höggravid med en 1åring, skämtar du med mig?"

Doktorn:"neej... Men ta ett långt bad och tänd lite ljus, och ha lite aroma terapi så ska du se att DU mår bättre sen"

Jag: "höggravid,1åring. (PUNKT, IGEN) och jag har aldrig varit orolig."
Ställer mig upp i ren frustration...


Läkaren ler och säger: "jåå var det någonting annat DU var orolig över?"

Jag står och tittar på henne ett tag och i mitt hunud överväger jag att vara kreativ och sedan skylla på tillfällig sinnesförvirring..
 Men då hör jag Christians iriterande röst
"När du blir sur så kan du inte behärska dig"
-KAN JAG VISST! 
Det gör jag också, jag vänder mig om och går,GÅR.



Som att det inte räcker med saker att vara irriterad över, som att jag inte fått nog tackvare egypten resor och läkare?
Nej nej då, som droppen som fick bägaren att rinna över så har min far hittat till mig blogg.
Det här lär bli kul..

Tack du förbannade gud. 

Kommentarer
Postat av: Irina

Eh....är du säker att Gud har ngt med allt detta o göra? Du vet min Gud är ju snäll o står för allt det goda här i livet. flin Det finns en annan typ som ställer till det för oss. Jag ska berätta mer m honom nästa gång vi ses. Men man måste viska om hnm annars blir man stömplad som djävulsdyrkare här i sta. O jag börjar låta som en pingis (pingstvän alltså). Så jag ska sluta nu. Kommer nästa vecka o dricker kaffe hos dej. Men min mage fr du inte klappa. Då får man en rak höger av mig. Fortf ont i ett av såren. Hejs!

2008-11-22 @ 18:36:44
Postat av: Anonym

förresten: ingen vet ju om min andra blogg såvida de inte läser min första blogg först :) sorry om jag glömt o säga. har varit så mkt nu o du vet hur min hjätna blir under stress. typ ej användbar hahahaaa.... c ya!!/iri

2008-11-22 @ 18:38:40
Postat av: Anonym

Men daaah om du går ner tre inlägg t den som heter "jag har inte tid" så är det länkat dit ;-)

/iri

2008-11-24 @ 11:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback