Livet kan inte vänta

Idag hände någonting som inte händer ofta.Jag fick en bok med posten som jag beställt.
Jag la ner linus i sin säng för att vila och la nova brevid mig i vår säng och började läsa.

Jag visste att boken handlade om 3 kvinnor med obotlig cancer. Jag sträckläste den, det har aldrig hänt tidigare. inte för att jag kan förstå hur jag lyckades läsa då tårarna sprutade.
 
Det var så många känslor som snurrade runt,
Först nyfikenhet som snabbt förändrades till en slags rädsla-dessa kvinnor får inte dö!

Sanningen och det oundvikliga kom smygande... en dödlig obotlig sjukdom är ingenting som bara hemska människor får, nog visste jag det sedan tidigare men fan inte dessa kvinnor de är unga,behövda,älskade,mammor...listan kan göras lång, och jag kände dem inte ens!

Rädslan över vad som står på nästa sida var större än jag väntat mig.
Även då jag viste att Hanne inte skulle överleva cancern så grät jag floder då jag läste att hon inte vann sin kamp.

Det känns verkligen som att man känner dessa modiga kvinnor även då man "bara" läst en bok om dem.

När jag läst färdigt så skyndade jag mig till datorn för att.. ja.. jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig.
Kanske var dessa kvinnor redan odödliga i mitt sinne för när jag kom in på Sabinas blogg så gick jag sönder lite till.

Jag möts av en så härlig bild med Sabina stående i en yoga pose. skrollar ner och läser texten;
 6 Månader av saknad av vår älskade Sabina..

Jag kommer på mig själv med att högt säga, Va? men hon kan ju inte dö!

Jag kan bara tänka mig hur otroligt hemskt hur orättvist det känns för alla i sjukdomens närhet och mina tankar finns hoss familjerna.

Den bråkdel av en sekund som jag fick vara med i deras liv, den timman som det tog mig att att läsa boken
 Livet kan inte vänta  var "nog" för att få mig att aldrig ta lätt på ordet cancer.

Boken väcker på mycket i en allt från hopp, livsglädje, kärlek, tron på det eviga livet, ilska, frustration, orättvishet, allt!

Klicka på boken för att beställa den.

Detta är en bok som ALLA bör läsa och den finns att köpa lite överallt. jag köpte mitt exemplar på Bokia.se. Köp den! Den bidrar till Cancerfonden och det kommer jag också att göra och i större omfattning än förut.


Jag hoppas att ingen tar illa mig sig vid mitt inlägg om dessa modiga kvinnor. Mina tankar finns hos er.


Kommentarer
Postat av: Irina

Jag följde Sabinas blogg innan hon dog, och du kan ju gissa vem som storböla när beskedet på hennes blogg kom. .. Livet är så jäkla orättvist, och nog ska man vara glad att man har så mkt gott o härligt o lyckligt omkring sig, för annars skulle man nog vara jävligt bitter.... Kram på er !!

2009-11-05 @ 15:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback